Kūrybiškumas versle

2007 07 02 @ 10:30  ›  Kategorijos: Idėjos darbui ir verslui, Psichologija

Kai kurioms verslo įmonėms kūrybiškumas savaime suprantamas. Kūrybingos reklamos reikalauja užsakovai reklamos agentūrose. Architektai, dizaineriai taip pat dažnai privalo sukurti išskirtinį ir unikalų kūrinį.
Bet kitose verslo srityse kūrybiškas mąstymas nėra jau toks savaime suprantamas. Kūrybingi pardavimai? Na gal, bet skamba keistai… Kūrybiškas biuro administravimas? Kas čia per daiktas??? Kūrybingas buhalterijos vedimas? To jau per daug…
Iš tikrųjų kūrybiškai galima spręsti daugelį problemų. Inovatyvaus mąstymo nereikia ten, kur viską paprasčiausiai galima atlikti kaip robotui – laikantis nustatytų procedūrų. Bet kažkas turi sukurti tas procedūras. Ir tas žmogus neabejotinai turi būti kūrybingas.
JAV kompanija „Frito – lay“, gaminanti traškučius, tame tarpe ir Lietuvoje puikiai žinomus „Lays“, pranešė, kad kūrybiškos darbuotojų idėjos leido sumažinti gamybos kaštus 100 mln. dolerių per 4 metus. Kita JAV maisto pramonės korporacija „Sysco“, savo pardavimo specialistams surengė kūrybingumo ugdymo seminarus. Rezultatas buvo stulbinantis – kiekvieno dalyvio pardavimai išaugo vidutiniškai 25 – 30 %.

Yra keletas klaidingų požiūrių į kūrybiškumą

  • kūrybiškumui reikia talento;
  • visi kūrybingi žmonės – šiek tiek pamišę;
  • kūrybiškumas – tai meninė kūryba. Versle to nepritaikysi.

Jie visi klaidingi!

Iš tikro, galime kalbėti apie tris kūrybiškumo elementus:

  • žinios;
  • motyvacija;
  • kūrybinio mąstymo įgūdžiai.

Žinios apima tiek savo darbo srities žinias, įgūdžius, tiek ir gretimų, ar net visai nepanašių sričių išmanymą. Kartais problemos sprendimą galima rasti visai kitoje srityje. Kūrybiško mąstymo pavyzdžiai gali paskatinti visai naują požiūrį į problemą.
Motyvacija yra kritiškai svarbi. Žmogus gali mokėti išspręsti problemą, bet nematyti prasmės to daryti. Iš kitos pusės, žmonės gali nepasitikėti savo jėgomis, ir todėl net nebandyti spręsti užduočių. Darbuotojo motyvaciją galima ugdyti parinkus tinkamas motyvavimo priemones, o neužtikrintumą nugalėti sudarius sąlygas, kuriose darbuotojas galėtų pajusti kūrybiško mąstymo malonumą. Iš tikro dažnai pats sėkmingas problemos išsprendimas sukelia pasididžiavimą savimi, džiaugsmą ir motyvuoja būti kūrybišku ir vėliau.
Kūrybinio mąstymo įgūdžiai – tai konkrečios procedūros, kurias galima pritaikyti daugeliui problemų. Neabejotina, kad kūrybiškumas priklauso ir nuo vidinių veiksnių: intelekto, asmenybės savybių. Tačiau galima išmokti konkrečių metodų, kaip kūrybiškiau spręsti susidariusias situacijas. Kūrybiškumas tam tikra prasme yra ir technika.

Taigi, akivaizdu, kad kūrybiškumas ne tik svarbus daugelyje verslo šakų, bet jį taip pat galima ir būtina ugdyti.

Antanas Kairys
Manager.LT Vilniaus regiono vadovas – psichologas

Nuoroda į mokymus – Komandinio kūrybiškumo skatinimas ir valdymas


Komentarai

Komentarų nėra.

Palikti komentarą

Atviri mokymai,
kursai, seminarai,
konferencijos